Про VR окуляри Apple. Що відомо на даний момент

Зміст

Робота Apple над гарнітурою віртуальної та доповненої реальності розпочалася кілька років тому, але чутки виникли ще у березні 2015 року, коли з'ясувалося, що в компанії є невелика команда інженерів, які працюють над доповненою реальністю.

Зараз їхня кількість становить кілька сотень співробітників, а значить, робота зі створення Apple AR/VR у розпалі. На це ж вказують численні чутки та повідомлення інсайдерів, про які якраз і йтиметься у сьогоднішній статті. Поїхали!


Дата виходу та назва

Останні чутки здебільшого походять від Марка Гурмана з Bloomberg, який повідомляє, що розробка операційної системи (xrOS) та іншого програмного забезпечення для гарнітури зараз триває повним ходом, а дата випуску намічена на цей рік.

У нещодавньому оновленні від Гурмана говориться, що Apple представить гарнітуру на всесвітній конференції розробників WWDC у червні, а споживчий реліз відбудеться пізніше цього року.


Судячи з заявок на товарні знаки, Apple може назвати свою гарнітуру або «Reality Pro», або «Reality One». Ці назви зареєстровані на додаток до «Reality Processor» у ряді країн через підставні компанії.


Дизайн

Деякі деталі дизайну гарнітури Apple AR/VR розкрито The Information. І він нагадує гарнітуру віртуальної реальності Facebook Oculus Quest. Як основні матеріали, будуть використовуватися алюміній, скло та вуглецеве волокно для мінімізації ваги.

Ось так зовнішній вигляд новинки описали інсайдери: «Гладкий вигнутий козирок, прикріплений до обличчя за допомогою сітчастого матеріалу, та змінні ремінці на голову».

Ремінець, схожий на той, що в Apple Watch, утримуватиме гарнітуру на голові користувача, а м'яка сітка створить зручність прилягання до обличчя. Ранні чутки припускали, що ремінці будуть знімними, але за новою інформацією це не так.



1ezh_864х452.png

За словами інсайдера Мінг-Чі Куо, перша версія смарт-окулярів від Apple важитиме 300-400 грам. А сам дизайн передбачає блокування периферійного зору, щоб запобігти влученню світла в поле зору користувача.

Для перемикання між віртуальною реальністю та фізичним світом Apple додала цифрову коронку (як у Apple Watch) на правій стороні гарнітури.


Дисплеї

Ходять чутки, що окуляри змішаної реальності від Apple матимуть два micro OLED-дисплеї високої роздільної здатності 4K виробництва Sony, включаючи технологію відстеження погляду. Такі дисплеї будуються безпосередньо на чіп-пластинах, внаслідок чого вони тонші, менші та енергоефективніші. Micro OLED-дисплеї дозволяють використовувати пікселі від 4 до 20 мкм (у стандартних OLED-панелях від 40 до 300 мкм), а також мають швидший час відгуку, що становить мікросекунди, що робить їх ідеальними для AR/VR.

Гарнітура включатиме також зовнішній дисплей, який буде стандартним OLED-дисплеєм виробництва LG. Такий собі зовнішній індикатор. Передбачається, що дисплей, що звернений назовні, зможе показувати вираз обличчя власника гарнітури оточуючим, щоб зменшити почуття ізоляції, що виникає при використанні пристрою. Він матиме наднизьку частоту оновлення та знижене енергоспоживання.

Через щільне прилягання гарнітури до обличчя користувачі не зможуть носити окуляри для зору, тому буде можливість встановлювати лінзи поверх екранів за допомогою магнітів.


Очікується, що гарнітура матиме поле зору 120 градусів, як у Valve Index, а це ширше, ніж у Meta Quest Pro з їх 106 градусами.


Акумулятор

За останніми чутками Apple планує використовувати окремий акумулятор для своєї майбутньої гарнітури, що дозволить значно зменшити її вагу. The Information передбачає, що акумулятор носитиметься на талії і підключатиметься до гарнітури через кабель живлення, подібний до MagSafe, до підголів'я.

Акумулятор розміром приблизно як два iPhone 14 Pro Max, поставлені один на одного, забезпечуватиме живлення гарнітури на 2 години. Принцип зовнішньої батареї дозволить змінювати одну і заряджати іншу, щоб використовувати пристрій триваліший період часу. Повідомляється також, що використовуватиметься блок живлення на 96 Вт.


Камери

Більш ніж 12 оптичних камер в одній гарнітурі для виконання різних завдань, у тому числі:

  • для відстеження руху рук;

  • картографування довкілля;

  • захоплення рис обличчя та рухів тіла;

  • проєктування візуальних вражень.

Однією з відмінностей будуть реалістичні аватари з точними рисами обличчя, відображеними вбудованими камерами. Кожне око відстежуватиметься мінімум однією камерою, що дозволить гарнітурі точно відображати погляд користувача на аватарі. Завдяки точному відстеженню погляду гарнітура зможе виконувати рендеринг, відображаючи зображення у повній роздільній здатності безпосередньо там, куди дивиться користувач (для економії енергії).

Відстеження очей та рук буде основним методом керування гарнітурою. Достатньо буде просто подивитися на елемент на екрані, наприклад, щоб вибрати його, а потім за допомогою жесту руки активувати.



2ezh_864х452.png

Також повідомляється, що 8 модулів камери використовуватимуться для перегляду доповненої реальності, а ще 6 – для «інноваційної біометрії». Одна камера буде доступною для виявлення навколишнього середовища. За чутками, гарнітура зможе точно відображати поверхні, розміри приміщень, використовуючи для цього сканери LiDAR ближньої та далекої дії.


Конфіденційність

Вбудований в гарнітуру сканер райдужної оболонки ока зможе зчитувати структуру ока користувача. Це дозволить використовувати сканування замість пароля та для аутентифікації платежу. За аналогією до Face ID.


Процесори

Передбачається, що для безпрецедентної обчислювальної потужності гарнітури використовуватимуться два процесори M2. Чіпи включатимуть основну систему на кристалі з центральним і графічним процесорами, пам'яттю і виділеним процесором сигналів зображення.


Операційна система

xrOS або «операційна система розширеної реальності» – саме так, за чутками, називатиметься програмне забезпечення, що працює на гарнітурі AR/VR. Назва була підтверджена внутрішніми джерелами Apple, а також купертинівці зареєстрували торгову марку xrOS через підставну компанію.

Спеціальна ціна-3%
Спеціальна ціна-5%

xrOS буде мати інтерфейс, схожий на iOS, так знайомий користувачам iPhone. Буде домашній екран з піктограмами програм, а також віджети, що настроюються.


Застосунки

Apple хоче створити гілку App Store для гарнітури з упором на ігри, потокове відео та відеоконференції. Bloomberg описав це як «всеосяжне тривимірне цифрове середовище», яке охопить ігри, споживання мультимедіа та спілкування.

xrOS буде включати цілий ряд адаптованих під гарнітуру додатків для iOS:

  1. Safari.
  2. Фото.
  3. Повідомлення.
  4. Мапи.
  5. Apple TV+.
  6. Apple Music.
  7. Підкасти.
  8. Календар.
  9. FaceTime.

Щодо FaceTime. Застосунок дозволить вести чати відеодзвінків, використовуючи реалістичні аватари зі справжньою особою користувача, але тільки віч-на-віч. Річ у тім, що це потребує значних обчислювальних ресурсів.

Apple вже об'єднується з такими компаніями, як Disney та Dolby для створення відеоконтенту, а також оновлює шоу та фільми Apple TV+ для роботи з гарнітурою. За чутками, компанія хоче створити відчуття, ніби дивишся на гігантський екран в унікальному середовищі, такому як космос, наприклад.


Гарнітура другого покоління

Apple вже працює над створенням другої версії гарнітури AR/VR з більш доступною ціною. Очікується, що перша версія коштуватиме $3000 і купертинівці хочуть наблизити вартість пристрою до вартості iPhone.

За словами аналітика Мінг-Чі Куо, гарнітура другого покоління може бути доступна як у топових, так і в бюджетних моделях. На цей момент технологія знаходиться на ранніх стадіях і ще не створено робочого прототипу. Вона може з'явитися або 2024 року, або 2025 року.


Судячи з усього, майбутнє не за горами, тому запасаємося попкорном і стежимо за свіжими новинами про революційну гарнітуру віртуальної (або змішаної) реальності від Apple.

Author photo
Автор статті Олексій Зехов
Читати наш блог у Telegram
Популярні VR окуляри:
Коментарі
Додати коментар